07-201 Wyszków

ul. Stefana Batorego 6

Tel./Fax: (29) 742-82-19

ZDOBYLIŚMY BERLIN! – FELIETON OPIEKUNKI WYCIECZKI :)

Tak można byłoby określić pełną wrażeń, choć niedługą wycieczkę uczniów klas drugich naszego gimnazjum...

Odwiedziliśmy trzy miasta. Marzeniem byłoby napisać – trzy stolice europejskie, ale uwierzcie mi, te trzy dni poświęcone zwiedzaniu Poznania, Berlina i Rogalina przyniosły bardzo dużo niezapomnianych chwil.

Pierwszym punktem naszej podróży była starówka poznańska, no i oczywiście jedna z głównych atrakcji czyli koziołki na ratuszowej wieży. Następnie zwiedziliśmy Wagę miejską, Bazylikę farną, podziwialiśmy Ostrów Tumski.

Kolejny dzień był wyprawą do stolicy Niemiec. Berlin przywitał nas dość silnym wiatrem, jednak nie przyćmiło to jego uroków. Plac poczdamski, plac Marleny Dietrich, Centrum Sony wyglądały imponująco. Zaciekawiły nas stacje z dostawą prądu dla samochodów napędzanych energią elektryczną, grupy turystów przemierzające miasto na segwayach bądź rowerach. Fantastycznych przeżyć dostarczyła wizyta w muzeum Story of Berlin, które można by określić multimedialnym centrum historyczno-informacyjnym tego miasta. Uwieczniliśmy naszą wizytę na fotografii przy Bramie Brandenburskiej.

Były też chwile powagi i zadumy, kiedy dotarliśmy do Pomnika Holokaustu. Imponujące bloki betonowe ułożone w nieskomplikowany labirynt skłoniły wszystkich do spaceru, by choć w namiastce odczuć osamotnienie, pustkę czy lekką niepewność wśród zimnych, szarych i ponurych ścian.

Wizytę zakończyło oglądanie fragmentów muru berlińskiego. Dziś opowiadającego swoją historię dość lekko, bo poprzez graffiti, niemniej jednak będącego świadkiem traumatycznej i bolesnej historii.

Ostatni dzień naszej wyprawy przebiegał w pięknym pełnym zieleni parku rogalińskim, czy Ogrodzie Botanicznym w Kórniku wśród kolorowo kwitnących azalii. Złożyliśmy wizytę Białej Damie w zamku kórnickim, lecz niestety nie dane nam było ją spotkać

Czas zdecydowanie płynie za szybko. Trzy dni minęły błyskawicznie, dobrze, że zostały utrwalone na fotografiach opiekunek – Agnieszki Michalik, Doroty Mróz i Katarzyny Urbanowskiej oraz na setkach zdjęć uczniów klas II a i II b.

Za rok może zdobędziemy Pragę? Kto wie!